Bude pečený bůček při teplotě 70 stupňů?

Všeobecná poradna pro dotazy z běžného života. Zeptejte se zkušených rádců. Auto moto, dům a byt, zahrada, vaření, zdraví, sport, PC, kutilství, společnost, móda, zvířata.
Udič

Bude pečený bůček při teplotě 70 stupňů?

Nový příspěvek od Udič » 30 kvě 2018 14:12

Zdravím. Mám v udírně teplotu tak kolem 70 stupňů když udím. Co když tam pověsím bůček třeba na 5 hodin? Bude pečený (propečený) ? Nebo ho mám napřed povařit ve vodě? Nic jiného mě nenapadá. Popřípadě jak dlouho by v té teplotě musel být aby byl propečený? Jsem začátečník a budu rád za každou radu. Teplotu jsem neměřil je to tak podle odhadu že se tam nedá udržet ruka.
Předem děkuji za jakoukoliv reakci




Mudr.Lant

Nový příspěvek od Mudr.Lant » 30 kvě 2018 14:44

Bez teploměru se těžko odhaduje teplota v udírně, ale soudím, že když se v ni nedá udržet ruka, teplota bude v rozmezí 80 a více °C. (je třeba snížit teplotu).
Pokud máš maso (bůček) řádně naložen v láku (nebo i nasucho) udíš ho při 70-80 °C 5 - 6 hodin, v případě, že jsou stejnoměrně velké šrůtky bůčku. Co se týče vaření bůčku, tak jedině v průběhu nebo na konci uzení. Vařit uzený bůček neznamená 100 °C, ale 70 -75 °C po dobu 15 minut. Musíš ovšem počítat s tím, že se zkrátí trvanlivost a je tedy určen k rychlé spotřebě. V lednici vydrží i týden a možná více. Ten můj nemá šanci přežít 2-3 dny, max. týden. :lol:
To to je moje oblíbená metoda uzení. Někdo doporučuje studené, někdo teplé a někdo horké.

Udič

Nový příspěvek od Udič » 30 kvě 2018 14:50

Díky za odpověď. Moc si toho cením. Ještě se chci zeptat na dvě věci.

Do čeho máš vyzkoušené bůček nakládat a na jak dlouho, a jestli vydrží po uzení i v pokojové teplotě třeba dva dny.

Mudr.Lant

Nový příspěvek od Mudr.Lant » 30 kvě 2018 15:08

Udič Díky za odpověď. Moc si toho cením. Ještě se chci zeptat na dvě věci.

Do čeho máš vyzkoušené bůček nakládat a na jak dlouho, a jestli vydrží po uzení i v pokojové teplotě třeba dva dny.