Chtěl bych po šesti letech opět projet svojí motorku kterou jsem měl na chatě. Je to Simson a mám plnou nádrž. Nemůže se ucpat motor nebo něco? Je mi líto plnou nádrž vylít a koupit nový benzín.
Za odpověď zkušeného motorkáře děkuji
Ztrácí benzín po letech své vlastnosti?
Po šesti letech???
No...
1. vyměň olej v převodovce
2. zkus protočit motor (startovací pákou), zlehka, bez startování
3. zkontroluj (nebo spíše vyměň) svíčku, vzduchový filtr
4. vylej obsah nádrže (po šesti letech už se tomu jen stěží dá říkat benzin), nádrž, hadice a karburátor vymyj lihem (případně vyčisti důkladněji!)
___
Osobně bych celý motor rozebral a vyčistil...
A ne - nejde o radu "zkušeného motorkáře" - jen o motorech něco (i z praxe) vím - a rovnou se pokusit o nastartování zavání novým motorem...
BTW - "projet"???
A co náby, brzdy, bowdeny...???
No...
1. vyměň olej v převodovce
2. zkus protočit motor (startovací pákou), zlehka, bez startování
3. zkontroluj (nebo spíše vyměň) svíčku, vzduchový filtr
4. vylej obsah nádrže (po šesti letech už se tomu jen stěží dá říkat benzin), nádrž, hadice a karburátor vymyj lihem (případně vyčisti důkladněji!)
___
Osobně bych celý motor rozebral a vyčistil...
A ne - nejde o radu "zkušeného motorkáře" - jen o motorech něco (i z praxe) vím - a rovnou se pokusit o nastartování zavání novým motorem...
BTW - "projet"???
A co náby, brzdy, bowdeny...???
Mowlo, zapomínáš, že Simson je nezničitelný socialistický stroj
Jedno nebo několik protočení motoru startovací pákou mu neublíží. Co bych ale udělal napřed,je vyčištění karburátoru, protože v tom bude pěkný sajrajt, popř. může být vyschlý a zčásti "zarostlý produkty oxidace hlavně hliníkových částí. Převodový olej bych zkoumal až po zprovoznění, ten, co tam je, to zprovoznění a pár kilometrů bez problémů vydrží.
A o motorech taky něco vím, možná i víc, než si myslíš
Jedno nebo několik protočení motoru startovací pákou mu neublíží. Co bych ale udělal napřed,je vyčištění karburátoru, protože v tom bude pěkný sajrajt, popř. může být vyschlý a zčásti "zarostlý produkty oxidace hlavně hliníkových částí. Převodový olej bych zkoumal až po zprovoznění, ten, co tam je, to zprovoznění a pár kilometrů bez problémů vydrží.
A o motorech taky něco vím, možná i víc, než si myslíš