Kastrovat fenu před prvním háráním?

Všeobecná poradna pro dotazy z běžného života. Zeptejte se zkušených rádců. Auto moto, dům a byt, zahrada, vaření, zdraví, sport, PC, kutilství, společnost, móda, zvířata.
Chovatel začátečník

Kastrovat fenu před prvním háráním?

Nový příspěvek od Chovatel začátečník » 02 črc 2018 10:07

Ano, nebo ne? Jaký je váš názor?

Poznámka majitele:
Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s Zdravestravovani.cz a proto je doporučuji.




Mudr.Lant

Nový příspěvek od Mudr.Lant » 02 črc 2018 10:16

Nejsem sice odborník, ale co vím, že se může kastrovat jak před, tak po hárání. Prý, když se vykastruje předem, tak mentálně zaostane a proto se doporučuje kastrace po prvním háráním.

Uživatelský avatar
mowla
člen
Příspěvků 6210
Registrován 13 črc 2017 16:26

Nový příspěvek od mowla » 02 črc 2018 10:17

Ne...
Obecně doporučovaný 'termín' je cca měsíc po prvním hárání...
;)

Chovatel začátečník

Nový příspěvek od Chovatel začátečník » 02 črc 2018 10:21

Děkuji za Vaše názory, já se asi špatně zeptal. Rád bych věděl, jestli vůbec kastrovat zdravou fenu. Není tam riziko zdravotních následků?

Uživatelský avatar
mowla
člen
Příspěvků 6210
Registrován 13 črc 2017 16:26

Nový příspěvek od mowla » 02 črc 2018 10:38

Chovatel začátečník Děkuji za Vaše názory, já se asi špatně zeptal. Rád bych věděl, jestli vůbec kastrovat zdravou fenu. Není tam riziko zdravotních následků?
Pro fenu:
Kastrací narušíš přirozenou hormonální činnost žláz feny, což vede (ať ti přiznivci kastrací tvrdí klidně opak) velmi často ke zdravotním problémům - obezitě, poškození srsti, pomočování (vše je řešitelné, ale pravděpodobně jen dalšími medikamenty).
Na druhou stranu eliminuješ možná onemocnění chorob pohlavního ústrojí (při odstranění vaječníků i dělohy).
Pro tebe:
Předejdeš nechtěným štěňatům, výtokům z dělohy (v období říje) a stahování psů ze širokého okolí v daném období...

Vychází mi to, že preventivní kastrace je prováděna hlavně kvůli pohodlí chovatele...
;)