Je objednávka v eshopu závazná?

Všeobecná poradna pro dotazy z běžného života. Zeptejte se zkušených rádců. Auto moto, dům a byt, zahrada, vaření, zdraví, sport, PC, kutilství, společnost, móda, zvířata.
Profík

Je objednávka v eshopu závazná?

Nový příspěvek od Profík » 13 říj 2017 09:41

Pokud při objednávce v eshopu objednám zboží je to závazné a mohou třeba peníze pokud nezaplatím i vymáhat?

Poznámka majitele:
Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s Portu.cz a proto je doporučuji.
Portu.cz a proto je doporučuji.




Ann
člen
Příspěvků 6632
Registrován 06 črc 2016 09:33

Nový příspěvek od Ann » 13 říj 2017 09:48

Pokud zboží nepřevezmeš, nic vymáhat nemohou. Oni ti to stejně pošlou až po zaplacení, nebo dobírkou. Nezaplacená objednávka se ruší, protože jsi nesplnil jejich obchodní podmínky. I zaplacené zboží můžeš do 14 dnů vrátit a musí ti vrátit peníze.

Uživatelský avatar
mowla
člen
Příspěvků 6210
Registrován 13 črc 2017 16:26

Nový příspěvek od mowla » 13 říj 2017 09:54

V zásadě ano - mohou vymáhat škodu, pokud jim tvou objednávkou a neodebráním zboží nějaká vznikla (typicky např. poštovné za zásilku, kterou e-shop odeslal, ale ty jsi neodebral, takže se zásilka vrátila).
V praxi nevím o tom, že by to nějaký e-shop dělal (způsobená škoda - řekl bych, nestojí za špatnou pověst), ale možné to je...
Poněkud lepší je ještě před odesláním e-shop informovat a objednávku tak stornovat.
A právně naprosto čisté je zboží odebrat a ve lhůtě 14 dnů je zase vrátit.
;)

Mudr.Lant

Nový příspěvek od Mudr.Lant » 13 říj 2017 09:54

Pokud nemáš zboží fyzicky v ruce, nemusíš platit, ale nejsem si jistý u té dobírky, která se platí řidiči nebo u přepážky.


Zrovna včera se mi stalo, že jsem si něco objednal, chtěl zaplatit přes PayU, ale nedošlo k transakci, protože jsem měl na účtu vyčerpán limit. Eshopu jsem tedy psal, že to zaplatím až dnes, ale bylo mi oznámeno, že už to nejde, že objednávku zruší a že pokud budu chtít znova objednat, můžu tak učinit.

Ann
člen
Příspěvků 6632
Registrován 06 črc 2016 09:33

Nový příspěvek od Ann » 13 říj 2017 09:59

mowla Poněkud lepší je ještě před odesláním e-shop informovat a objednávku tak stornovat.
Ano, souhlasím. Slušný člověk to udělá a objednávku stornuje ještě před odesláním.


satam
zkušení rádci
Příspěvků 6475
Registrován 27 úno 2017 13:17

Nový příspěvek od satam » 13 říj 2017 11:11

Objednávka je podle NOZ závazná a její stornování je jen dobrá vůle ze strany prodejce. Ty jsi pak povinnen nahradit prodejci případnou vzniklou škodu.
V praxi obvykle e-shopy přistupují na návrh storna objednávky, pokud ještě nezačal proces odesílání zboží, protože tak šetří starosti nejen zákazníkovi, ale hlavně sobě.

Poznámka majitele:
Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s Portu.cz a proto je doporučuji.
Portu.cz a proto je doporučuji.


Odpovědět
  • Podobná témata
    Příspěvků
    Zobrazení
    Poslední příspěvek