Stránka 1 z 1
Nejsou náhradní díly na porouchaný elektrospotřebič?
Napsal 20 srp 2017 22:47
od Volf
Jak si může výrobce elektroniky dovolit nedodávat na trh náhradní díly při opravě daného výrobku? Po záruční době se nám porouchal velice drahý vysavač. Když jsem ho odnesl do opravny, bylo mě řečeno že náhradní díly prostě nejsou ať si koupím nový. Stejně to bylo i u jiného opraváře. Výrobce vysavačů prý nedodává náhradní díly na opravu. Má na to vůbec právo?
Napsal 20 srp 2017 23:01
od satam
Jó, socialismus už je pryč a v dnešní době nikdo výrobcům nenařizuje, zda a jak dlouho mají vyrábět náhradní díly. Zkus se obrátit přímo na výrobce, někteří bývají až neskutečně vstřícní. A možná, že se také dozvíš, že s těmi ND je to trošku jinak, než tvrdí servisy.
Napsal 21 srp 2017 00:02
od mowla
Má...
Ty máš ovšem právo si koupit vysavač jiného výrobce...
Napsal 21 srp 2017 09:25
od Mudr.Lant
Výrobce nebo prodejce nemá žádné jiné povinnosti, než to, aby v době záruky zajistil řádný servis. Občanský zákoník říká, že máme právo v době záruční nechat odstranit vadu na spotřebiči, vrátit ten spotřebič, dostat přiměřenou slevu atd. Jakmile nám skončí záruční doba, výrobce nemá povinnost ještě rok, dva, tři, pět ještě držet skladové díly. Prostě berme to tak, že se nám může stát, že výrobku skončila záruční doba, výrobek je neopravitelný a my máme smůlu.
Zdroj: Černé ovce