Pokud při objednávce v eshopu objednám zboží je to závazné a mohou třeba peníze pokud nezaplatím i vymáhat?
Poznámka majitele:
Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s
Portu.cz
a proto je doporučuji.
Portu.cz
a proto je doporučuji.
Je objednávka v eshopu závazná?
V zásadě ano - mohou vymáhat škodu, pokud jim tvou objednávkou a neodebráním zboží nějaká vznikla (typicky např. poštovné za zásilku, kterou e-shop odeslal, ale ty jsi neodebral, takže se zásilka vrátila).
V praxi nevím o tom, že by to nějaký e-shop dělal (způsobená škoda - řekl bych, nestojí za špatnou pověst), ale možné to je...
Poněkud lepší je ještě před odesláním e-shop informovat a objednávku tak stornovat.
A právně naprosto čisté je zboží odebrat a ve lhůtě 14 dnů je zase vrátit.
V praxi nevím o tom, že by to nějaký e-shop dělal (způsobená škoda - řekl bych, nestojí za špatnou pověst), ale možné to je...
Poněkud lepší je ještě před odesláním e-shop informovat a objednávku tak stornovat.
A právně naprosto čisté je zboží odebrat a ve lhůtě 14 dnů je zase vrátit.
Pokud nemáš zboží fyzicky v ruce, nemusíš platit, ale nejsem si jistý u té dobírky, která se platí řidiči nebo u přepážky.
Zrovna včera se mi stalo, že jsem si něco objednal, chtěl zaplatit přes PayU, ale nedošlo k transakci, protože jsem měl na účtu vyčerpán limit. Eshopu jsem tedy psal, že to zaplatím až dnes, ale bylo mi oznámeno, že už to nejde, že objednávku zruší a že pokud budu chtít znova objednat, můžu tak učinit.
Zrovna včera se mi stalo, že jsem si něco objednal, chtěl zaplatit přes PayU, ale nedošlo k transakci, protože jsem měl na účtu vyčerpán limit. Eshopu jsem tedy psal, že to zaplatím až dnes, ale bylo mi oznámeno, že už to nejde, že objednávku zruší a že pokud budu chtít znova objednat, můžu tak učinit.
Objednávka je podle NOZ závazná a její stornování je jen dobrá vůle ze strany prodejce. Ty jsi pak povinnen nahradit prodejci případnou vzniklou škodu.
V praxi obvykle e-shopy přistupují na návrh storna objednávky, pokud ještě nezačal proces odesílání zboží, protože tak šetří starosti nejen zákazníkovi, ale hlavně sobě.
Poznámka majitele:
Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s Portu.cz a proto je doporučuji.
Portu.cz a proto je doporučuji.
V praxi obvykle e-shopy přistupují na návrh storna objednávky, pokud ještě nezačal proces odesílání zboží, protože tak šetří starosti nejen zákazníkovi, ale hlavně sobě.
Poznámka majitele:
Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s Portu.cz a proto je doporučuji.
Portu.cz a proto je doporučuji.
-
- Podobná témata
- Příspěvků
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 19 Příspěvků
- 2811 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mowla
02 lis 2017 12:16