Stránka 1 z 1

Po povolení ruční brzdy zůstaly zablokované kola

Napsal 29 dub 2018 08:50
od Denny
Po povolení ruční brzdy zůstaly zablokované kola u favorita 135. Co s tím může být? Děkuji za odpověď

Napsal 29 dub 2018 09:02
od satam
Jak dlouho byla zabrzděná?
Vada lanovodů - vnitřní koroze, nebo vada samotných brzd - přirezlé čelisti k bubnům.
Zkus autem na jedničku a zpátečku střídavě párkrát cuknout, možná, že povolí.

Napsal 29 dub 2018 09:02
od mowla
Zarezlé lanovody (bowdeny) od páky k bubnům nebo excentry v bubnech.
;)
--> servis (nebo sikovný kutil), laikovi nelze manipulaci s brzdami doporučit...
;)

Napsal 29 dub 2018 09:36
od satam
mowla Zarezlé lanovody (bowdeny) od páky k bubnům nebo excentry v bubnech.
;)
Mowlo, neblbni! Odkdy měly Favority excentry? Ty skončily v průběhu výroby řady Š-105/120. Favorit má samostavy a ty jsem ještě zarezlé neviděl.

Napsal 29 dub 2018 10:20
od Denny
Auto stálo asi dva měsíce.

Napsal 29 dub 2018 10:27
od mowla
satam Mowlo, neblbni! Odkdy měly Favority excentry? Ty skončily v průběhu výroby řady Š-105/120. Favorit má samostavy a ty jsem ještě zarezlé neviděl.
Nemyslím stavítka...
Navíc - ta, byť zarezlá, neblokovala bubny (naopak - nedostatečně posunutá stavítka snižovala rozevření paken - tedy účinnost brzd)...
;)
Excentr je to, za co tahá lanko ruční brzdy a co rozevírá v bubnu pakny) - ruční brzda je plně mechanická (provozní brzda roztahuje pakny hydraulicky - prasátkem). A to Fáčko samozřejmě má (mají to všechny bubnové brzdy používané pro ručku - aspoň ty, o kterých vím).
;)

Napsal 29 dub 2018 10:30
od satam
Denny Auto stálo asi dva měsíce.
Když vezmu počasí po ty dva měsíce, pak jsou reálné jak ty zarezlé lanovody, tak přirezlé čelisti. Pokud se "cukáním" nepodaří uvolnit, je nutné rozebrat, zjistit, co je vadné a vyměnit - lanovody určitě, čelisti a bubny by možná šly opravit, pokud již nejsou hodně opotřebené.

Napsal 29 dub 2018 10:41
od mowla
Denny Auto stálo asi dva měsíce.
Dva měsíce - nic moc...
Zřejmě byly lanovody v nepořádku už předtím.
___
Zkus nastříkat olej (WD 40) do lanovodů (dostaneš se k nim pod víčkem v tunelu mezi sedačkami) - současně uvidíš, zda se lanka po uvolnění páky ručky vracejí do bowdenů
a) nevracejí
- počkej, znovu prostříkni, zkus ručku zatáhnout a povolit
- předešlé opakuj, dokud se lanka neuvolní
b) vracejí (problém je v bubnech)
- viz Satamova rada (opakované cukání 1-R)
- pokud nepomůže, pak sundej kolo(kola) a bubny po obvodu poklepávej kladívkem (můžeš i docela silou - ale přes třeba špalík dřeva (kladivem napřímo by mohl buben prasknout)
- pokud ani to nepomůže - anebo si na cokoli z toho netroufáš - servis...
;)

Napsal 29 dub 2018 10:47
od satam
mowla Nemyslím stavítka...
Navíc - ta, byť zarezlá, neblokovala bubny (naopak - nedostatečně posunutá stavítka snižovala rozevření paken - tedy účinnost brzd)...
;)
Excentr je to, za co tahá lanko ruční brzdy a co rozevírá v bubnu pakny) - ruční brzda je plně mechanická (provozní brzda roztahuje pakny hydraulicky - prasátkem). A to Fáčko samozřejmě má (mají to všechny bubnové brzdy používané pro ručku - aspoň ty, o kterých vím).
;)
Mowlo, nevím, jestli se má cenu s tebou dohadovat, ale zkusím to.
Máš přeházené názvosloví. Stavítko je jednoduché zařízení k uzavření nebo regulaci průtoku vody (najdeš v Googlu). To, co označuješ jako stavítko, je excentr, a to proto, že má excentrický výstupek, který zapadá do oválného otvoru v čelisti. Otáčením excentru se mechanicky nastavovala základní poloha čelisti vůči bubnu (vzdálenost čelisti od bubnu). A to, co označuješ jako excentr, je převodní páka ruční brzdy, která je montážní součástí obvykle zadní čelisti - viz obrázek - a kterou se převádí pohyb lanka ruční brzdy na rozpěrku čelistí. Ještě doplním excentr.
Ruční brzda.jpg
Ruční brzda.jpg (68.84 KiB) Zobrazeno 1809 x
Excentr brzd Avia.JPG
Excentr brzd Avia.JPG (43.48 KiB) Zobrazeno 1809 x

Napsal 29 dub 2018 10:54
od mowla
satam Mowlo, nevím, jestli se má cenu s tebou dohadovat, ale zkusím to.
Máš přeházené názvosloví. Stavítko je jednoduché zařízení k uzavření nebo regulaci průtoku vody (najdeš v Googlu). To, co označuješ jako stavítko, je excentr, a to proto, že má excentrický výstupek, který zapadá do oválného otvoru v čelisti. Otáčením excentru se mechanicky nastavovala základní poloha čelisti vůči bubnu (vzdálenost čelisti od bubnu). A to, co označuješ jako excentr, je převodní páka ruční brzdy, která je montážní součástí obvykle zadní čelisti - viz obrázek - a kterou se převádí pohyb lanka ruční brzdy na rozpěrku čelistí. Ještě doplním excentr.
Ruční brzda.jpg
Excentr brzd Avia.JPG
OK - v tom případě mám na mysli zarezlou páku (resp. její čep)...
;)

Napsal 30 dub 2018 08:39
od dabač
Favorit----auto staré víc jak 20 let.Tak bych řešil lanovody v bovdenech.Prostě mají své za sebou.Tak vyměnit.Nějaké promazávání nemá cenu.Znovu to zaroste.Prostě vyměnit.Také mohou být jednotlivá lanka prodřená vůbec bych nad tím nebádal.