Za případnou odpověď děkuji.D.
Poznámka majitele:
Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s Portu.cz a proto je doporučuji.


Doktore, je mi líto, nepamatuješ. Spartak se vyráběl v letech 1955-1959, Octavia (původní) v letech 1959-1964, od roku 1964 u se vyráběla řada Š-1000MB. To za prvé.Mudr.Lant I když nejsem až tak stár, pamatuji. Přečti si, prosím, Sbírku zákonu č.90/1975 a hlavně § 88.
Rok si přesně nepamatuji, ale osobně jsem měl v roce 1984-5 starou Octávii, kterou jsem koupil, ale bez technické a bez technické jsem ji prodal. Jo, a soused měl Spartaka a v té době byl na technické a podle jeho slov probíhala následovně. Povídá: Přijel jsem do Nového Jičína na technickou a následovala kontrola auta. Zapni světla, přepni světla, šlápni na brzdu, zatáhni ruční brzdu a to byla celá technická.satam Doktore, je mi líto, nepamatuješ. Spartak se vyráběl v letech 1955-1959, Octavia (původní) v letech 1959-1964, od roku 1964 u se vyráběla řada Š-1000MB. To za prvé.
Vyhl. č. 90/1975Sb. nabyla účinnosti až 1.1.1978 (připouštím, že ve znění, které mám k dispozici, může být překlep). V jejím dávno zrušeném §88 se mluví jen o pravidelných technických prohlídkách, o STK tam není ani řádka. Vzhledem k tomu, že účinnost vyhlášky v původním znění skončila 30.6.1984, do té doby nebyly asi STK nikde zmíněny a jednotně upraveny. Sjednocení pravidel pro STK bylo až ve vyhlášce č. 103/1995Sb.
Toliko poměrně detailně k upřesnění, zda a kdy se mohl Spartak objevit na kontrole na STK.
Doktore, prosím, bez jakékoli averze ti říkám, že mi není líto tebe, ale toho, že nepamatuješMudr.Lant Jsem velice rád, že mne lituješ, ale nějak to přežiji.
Tady mi zbývá jen vložit příjemnější vzkaz:satam Doktore, prosím, bez jakékoli averze ti říkám, že mi není líto tebe, ale toho, že nepamatuješA i to určitě přežiješ. Ale to jen na okraj.
K těm technickým prohlídkám a jak ji popisuješ: Mám zato, že ještě v době, kdy byl soused se Spartakem na technické, se tyhle technické prováděly na tehdejším DI VB a dělal je technik příslušného DI. Při té trošce aut, která tehdy jezdila, to v pohodě stíhal.
Myslím, že v tématu shnilé předražené Feldy už jsme toho řekli dost. Takže jak jsme říkali jako kluci: Mír až do příští války
Aha...Mudr.Lant Já jsem jen demonstroval, že zlaté české ručičky dokázaly opravit auto na koleně. Žádná zmínka o "feldě" nebyla!
A ještě jsem si vzpomenul - když od prahů odsekneš sloupky dveří a nemáš celé auto dobře vypodkládané, zbortí se ti podlaha i střecha - a dát to pak 'dokupy' je docela drsná drbačka...mowla Tak já pamatuju, jak strejda někdy okolo 1980...
Aha ...dneska jsi 'perla za perlou'...mowla Aha...
Tak já pamatuju, jak strejda někdy okolo 1980 vyvařoval prohnilou podlahu na Š110... Pomáhal jsem mu s tím...
A proto, že to už šlo o samonosnou kastli ('zlatej' rám na Spartaku apod.), musel vyvařit nejen podlahu, ale i podběhy, vnitřní i vnější prahy, nahradit trubkové vzpěry v prazích, tunel (snad pamatuješ, že škodivky měly motor i převodovku vzadu, ale šaltpáku a chlazení vepředu)...
Dělal to po odpolednách 14 dnů, padly na to dvě tabule plechu (nepamatuju se, kolik acetylenu a kyslíku, elektrikou by to nešlo)...
Samozřejmě musel odstrojit (a poté zpět nastrojit) veškerý tapecírung, elektriku, hydrauliku...
___
Jen za tuhle práci by dneska zaplatil tak 15.000,- (u levnýho 'Pepy'), kolik by stál materiál nemám ponětí...
___
Kdyby 'Daniel' tu Feldu koupil a tohle do ní investoval, mohl by si - poté - gratulovat - k nejdražší Feldě ve střední Evropě a přilehlém okolí...
![]()
![]()