Stránka 1 z 1
Jak dlouho vydrží filtr pevných částí po vyčištění?
Napsal 11 bře 2017 20:27
od nechápavá
Před dvěma lety prošel čištěním v autorizovaném servisu, pořád se drží. Dá se vyčistit i opakovaně?
Poznámka majitele:Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s
Portu.cz
a proto je doporučuji.
Portu.cz
a proto je doporučuji.
Napsal 11 bře 2017 20:33
od satam
Čištění v autorizovaném servisu je k ničemu. Filtr pevných částí funguje tak, že když jezdíš po městě (tzv. městský režim), zachytává pevné částice (co si budem povídat, obyčejné saze) a když pak auto protáhneš 200 km po dálnici nebo rychleji mimo město, tak se ty saze zčásti vypálí a zčásti vyplivnou tam, kde je ovzduší málo znečištěné.
Přesto je životnost filtru pevných částic odhadem tak 100-200 tisíc km. Pak by se měl měnit (za dlouhý peníz)
Napsal 11 bře 2017 20:38
od nechápavá
Čištění proběhlo po 170 tis. Teď má 190. Teoreticky měl být před prvním vyčištěním dobře vypálenej, protože měl za sebou půl Evropy po dálnicích. No, asi nebyl. A v tzv. městském režimu toho moc nenajezdí.
Napsal 11 bře 2017 20:42
od satam
"Přicpaný" filtr pevných částic se projeví na sníženém výkonu motoru. Takže dokud auto jezdí normálně v pohodě, hodně v dálničním provozu, neměl by s filtrem být problém.
Takže jaký byl důvod toho čištění??
Na druhé straně, o životnosti filtru už jsem se zmínil, že
Napsal 11 bře 2017 20:46
od nechápavá
Šel do nouzáku a samozřejmě chybu avizoval. To byl důvod k vyčištění.
Napsal 11 bře 2017 20:51
od satam
Rozebírat tady činnost filtru pevných částic je na dlouhé lokte. Takže zkus sehnat informace na netu (Google) a u solidních automechaniků, dozvíš se víc a hlavně, dozvíš se to, co potřebuješ.
Napsal 11 bře 2017 20:55
od nechápavá
Názory se různí. Dnes jsem mluvila s mechanikem a skoro bych řekla, že mlžil. Asi to bude případ od případu.
Napsal 11 bře 2017 20:57
od satam
Napsal 11 bře 2017 21:01
od nechápavá
To nebyl mechanik z "mého" servisu. Jen náhodný spolučekatel na STK a pokec. Já si představuju odpověď ve stylu - vydržel mi po vyčištění tolik a tolik v takovém a takovém provozu. Abych si mohla trochu udělat obrázek. Ale to mi asi nikdo neřekne.
Napsal 11 bře 2017 21:06
od satam
To máš pravdu, to ti nikdo neřekne.
Ale když ten filtr vykucháš a budeš mít šikovného "tunera" přes auta, tak ti upraví řídicí jednotku tak, že to nikdo nepozná. A to ani emisní stanice ani TK. Vlastní zkušenost s autem mého syna. Víc ti bohužel neřeknu, další informace v tomhle směru si musíš sehnat sama.
Napsal 11 bře 2017 21:20
od nechápavá
Ano, vím o tom. Přesto bych se bála do toho jít. Protože se nezdá, že by na to v současné době už nepřišli. V poznámce je totiž psáno:
Typ motoru instalovaného ve vozidle souhlasí s typem uvedeným v dokladech. Snížená účinnost FAP.
Napsal 11 bře 2017 21:30
od satam
Nepřijdou. Stačí znát metodiku EK a TK.
Napsal 11 bře 2017 21:32
od nechápavá
A jak na to teda chcou přijít v Rakousku, když vyhrožují těm, kdo ho odstaví?
Napsal 11 bře 2017 21:40
od satam
Jejich metodika je přinejmenším sporná, na silnici ti to nemohou dokázat. Ale hádej se s přiblblejma Rakušákama, navíc (aniž bych tě podceňoval) když vůbec neumíš německy.
Já už se v Rakousku i Německu díky tomu, že německy umím, z několika rádobyproblémů vykecal.
Napsal 11 bře 2017 21:45
od nechápavá
Nejlepší je se do takové situace ani nedostat.
Poznámka majitele:Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s
Portu.cz
a proto je doporučuji.
Portu.cz
a proto je doporučuji.